söndag 11 juli 2010

balkongfix

ja tiden rusar verkligen det var ingen lugn start på min första vecka på jobbet så den har verkligen tagit all kraft från mig..

Förra helgen för otroligt intensiv när vi kom hem och det packades upp och tvättades som bara den.

Något som låg högt på prio var växter till balkongen eftersom jag sparat med att odla för mycket innan vi skulle åka så att våra underbara vänner inte skulle behöva vattna ihjäl sig på balkongen. Men nu var det dags att fixa till min lilla miniträdgård som till största delen består av kryddor.
I ett litet arrangemang med en olivoljeburk från restaurangsopor samsas Rosmarin och kattgräs.

I min pelare så finns det basilika i massor sedan bara lite annat grönt som är mysigt. En lemonball som vi även hade förra året och sedan har det köpts in en murgröna som jag hoppas ska växa och klättra runt den kala metallen och dölja den.

På andra sidan så hoppas jag på smultron då trots att jag nästan gett upp och trott att min planta dött under den hårda vintern kämpar på och har börjat växa ordentligt.
Sedan finns det numera lite hopp om körsbärstomater och mer goda kryddor så klart som oregano, dragon(fransk) persilja och timjan.


Nu är det bara att njuta av sommaren på balkongen och krydda maten med härliga kryddor.

Inga kommentarer: