tisdag 12 maj 2009

Ska man skratta eller gråta..

veckans och kanske mitt mest bisarra samtal hitills har jag fått uppleva idag. Vår norska kollega är sjuk så vi tar alla samtal som kommer till den norska kundtjänsten. De flesta som ringer ditt är män/gubbar som är väldigt lustiga och vill handla tekniska prylar som kartpennor och varnare för fartkameror, en ytterligare dimension är att många av dem verkar sitta inne. Webshopen är för en tidning typ Cafe eller Slitz i Norge som vi tack och lov kommer att avsluta för blir man inte hotat och utskälld(har hänt) så händer dagens samtal:
Samtal ett

Man ringer som pratar otroligt svår norska med stark brytning:
- Jag har inte fått alla mina varor var är dom??

-Om du har ditt ordernummer så ska jag se vad som hänt.

_-Det har jag inte jag är ju i skogen

- ??? ok kan ni återkomma när ni är hemma då och har det så ska vi hjälpa..
Han lägger på i örat..

Detta var förmiddag på eftermiddagen ringer han igen upprepar samma sak att han inte fått alla sina varor och även om jag känner igen honom så frågar jag om ordernummer så jag kan hjälpa honom.

-Det har jag inte här jag ligger på sjukhus!
-?? ok (vilken dag tänker jag först skogen sedan sjukhus)jag börjar prata om att det går från leverantören bla bla bla sen börja han yra eller nåt och säger helt plötsligt Vilken perfekt svenska ni pratar det är så underbart att höra.

-???

Han börjar babbla på om var jag bor vad jag heter och försöker bjuda ut mig. Vi gärna träffa mig och ta en kaffe.

Hur avslutar man ett sådant samtal proffsigt!!

Fick han att lägga på till slut utan dejt... Vilka typer det finns, trodde han att de som skötte shopen var de lättklädda damerna i tidningen eller??

Ja ja det var ju bättre än hoten men vilka människor det finns, han fick mig att skratta i alla fall den galningen..

Det var ett ögonblick ur min dag..Hur har din dag varit.

Inga kommentarer: