söndag 21 juni 2009

Fototriss- Rutigt

Söndag betyder fototriss och tänk vad ett litet tema kan få tankarna att snurra och leta motiv.. Vi var på flygutflykt till Varbergs flygfält idag och jag letade rutor i allt jag fotade nästan så min fototriss är rutiga bilder från flygturen som firades med en smaskiga rutig våffla på Varbergs Flygklubb.

Vi lämnade Säve och flög över Göteborgshamn där all containrar bildade ett färgglatt rutigt mönster.



Sedan blev det allt grönare och alla odlade fält blev nästa rutor..



Väl framme så smaskade vi på en rutig, frasig smaskig våffla i solskenet..



För att se andra rutiga bidrag så kollar ni bara in Fototrissen som vanligt..

6 kommentarer:

Pialotta sa...

Du fick till det bra du.. Var inne på lite samma tanke ett slag med våfflorna.. Har ätit o fotat dessa idag oxså på det stället jag tagit mina foto..

Anne-Lie sa...

En underbart härligt rutig våffla - skulle min familj gillat! Nu fick de brunrutor vilket inte var helt fy skam det heller;-))

Cecilia Artista sa...

Fina bilder alla tre. Visst ser våfflan god ut men jag tycker framför allt att de två första flygbilderna är såå fina och rutiga!sism

Anonym sa...

Underbara bilder, jag skulle bra gärna vilja upp och flyga lite oftare. Containerbilden är som ett lapptäcke, liksom åkrarna. Helsnyggt.

Jah Hollis sa...

Det blev ju en fin triss. Bilder som är tagna lite från ovan fascinerar nästan alltid. Och en våffla då och då är ju inte helt fel. :-)

Anonym sa...

Åhhh, den sista är min favorit! :-)