söndag 22 november 2009

Fototriss Skön

Veckans tema är Skön och det kan verkligen vara ett ord som kan tolkas på många sätt. För mig så handlar det nog om saker som ger en skön känsla i veckans triss.

Det är en skön och barnsligt härlig känsla att slänga sig i flera decimeter nysnö och göra en snöängel.



Att efter flera timmars vandring i fjällen och naturen som i sig är skönt så är det fantastiskt skönt att lägga sig i gräset för en stunds vila och njuta av utsikten.



Sist kan jag bara inte låta bli för det finns inte ett djur på detta klot enligt mig som kan må så skönt som katter.




Fler sköna bilder hittar ni som alltid här.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Morn.

Skön bild i från fjällen, jag tror att jag förstår vad du menar.

Ha de bra.

Hasse A

Kjell E sa...

Mina tre favortiområden av veckans tema.
Katter, snö och fjällalndskap.
Gör det inte så svårt, tvinga mig inte att välja.

Gammelsmurfen sa...

Gillar kattbilden!

Megera sa...

Katterna ser verkligen ut att ha det skönt. Jag har också bilder av detta djur.

ViDu sa...

En underbart skön triss. Jag är avundsjuk på all snön. Sällan vi får så mycket snö här i Skåne. Men när den första snön faller brukar jag och min dotter (om hon är här) så ut och göra snöänglar mitt i korsningen på min väg. Vi har inte så mycket trafik här så de brukar få vara ifred ganska länge. Katterna ser ut att ha det skönt.

Jah Hollis sa...

Snön har jag för många år tappat den sköna känslan för. På den andra bilden ser det betydligt skönare ut och skönast verkar katterna ha det.

emve sa...

Härliga bilder! Och vilka söta missar på den sista :o)

Camilla (Rantis) sa...

wow, skön triss du bjuder på!

Carolyn Ford sa...

Those are 3 wonderful fotos! The colors and contrasts of the cats is superb! I love the snowy foto! Looks like fun! The middle foto is an amazingly beautiful scene!