måndag 1 mars 2010

Tränings pepp

Har varit hos sjukgymnasten idag för att komma igång med lite mer hårdkörning med min fot. Nåja hårdkörning kan ju disskuteras, med mina träningsmått mätt så känns det otroligt mesig och jag får kämpa hårt med mitt tålamod för att inte rusa in i för mycket träning för snabbt. Min fot och min vad å andra sidan tycker absolut att detta var hårdkörning för jag kommer att ha grym träningsvärk trots att jag knappt gjort nåt. Det är otroligt vad kroppen rasar fort av inaktivitet.

Det positiva dock var att jag kände att muskelminnet fanns där och bara de få saker jag fick göra gjorde att musklerna började vakna till liv och koma ihåg hur det ska vara. Om en månad hoppas jag att jag rusar fram i skogarna..

Under tiden får man läsa annat som håller en i schack inför beach 2010 eller vad sägs om följande intressanta fakta som tål att tänka på från Camilla "Fröken Fit" en träningsblogg jag brukar kika in på.



Man får i sig 50 ton mat under sin livstid.

* 1 glas juice = 8 sockerbitar
* 1 glas läsk=16 sockerbitar
* 10 gr choklad=60 min aerobics

* Pizza 924 kcal=2 timmar och 12 minuters promenad.
* Pommes Frites 287 kcal= 41 minuters promenad.
* Max Hamburgare 531 kcal= 1 timma och 15 minuters promenad.
* Big mac Mc donalds 526 kcal= 1 timma och 10 minuters promenad.
* Kebab tallrik med pommes frites och sallad 1 045 kcal= 2 timmar och 29 minuters promenad.


Jag känner mig glad att jag inte gillar snabbmat..

1 kommentar:

stina sa...

synd att man var tvungen att promenera mest m MAXburgaren!!! hihi