tisdag 2 mars 2010

Turbo..

Har börjat en prenumeration på tidningen Laga lätt för att vi ska få lite inspiration här hemma och äta annat än gröt, köttbullar och fiskpinnar på vardagarna. I den tidningen finns massor av bra recept på snabb vardagsmat som tar ca 20 min.

Idag blev det biff i dragonsås.

I helgen gjorde vi något ur tidningen som kommer att bli en ny smidig efterrättsfavorit.
Hemgjord turboglass.




250 g frysta jordgubbar(jag hade bara hallon men det funkar det med, lite mer socker kanske behövs)
1 dl florsocker
2 1/2 dl turkisk yoghurt(köper ju alltid den där stora burken och bara kanske hälften går åt innan det blir för gammalt. Men med den här glassen behöver det aldrig hända mer)

Bara mixa ihop allt och ställ i frysen till servering. Kan inte bli enklare och godare och mer naturligt tycker jag.

nä nu drar jag mot duschen sen ska jag kolla om Couger town verkar vara nån kul serie..

1 kommentar:

stina sa...

jag tar gärna emot ALLA recept på grytor som verkar nyttiga och goda - ett av mina nya jobb är att laga till detta flera gånger per vecka... idé torka redan... så kom jag jublar i sådana fall! kram s