söndag 24 januari 2010

Lång vecka

Har varit frånvarande här då det varit en lång vecka på jobbet. Det har börjat en ny tjej som jag för fullt håller på att lära upp. Detta blir ju bra i längden men tar mycket tid i början. Till detta har jag varit ensam då min rutinerade kollega varit borta hela veckan samt att vi legat efter. Så allt detta tillsammans har inneburit mycket övertid. All denna data tid har gjort att jag inte blir så sugen att sätta mig vid datorn igen när man kommer hem.

På torsdagen så var det återbesök hos ortopeden och röntgen för att se att allt läker som det ska.

Där fick jag bra nyheter och mina 6 veckor i gips blev bara 5 eftersom det visar sig att det är läkningstiden som är 6 veckor och jag gick ju en vecka med tron att det var en stukning.

Så nu ser jag verkligen fram emot den 18 februari. Då ska det firas, även om det blir intressant att se hur mycket styrka man förlorat i foten. Oavsett så ser jag även fram emot en natts oavbruten sömn..något jag inte upplevt på 2 veckor och inte kommer att få heller på ytterligare fyra.(ska säkert inte klaga småbarnsföräldrar har det värre kan jag gissa)

Inga kommentarer: