torsdag 14 januari 2010

Pimpad

Ja, vad säger man, att vara smärttålig kan ha sina fördelar men också sina nackdeler. Jag gav upp med min fot igår och gick till läkaren bara för att kolla. Han var en gammal basketspelare själv så han hade koll på stukningar och han var inte nådig när han tryckte stenhårt på min ömma fot och rätt på det som visade sig vara ett benbrott. Det blev haltande iväg till röntgen där det konstaterades att det definitivt inte var ok i foten och jag slussades vidare till akuten för en ortoped bedömning. Efter 7 timmar på akuten och en ortoped som undrade om jag var galen som inte kommit in tidigare var jag gipsad. Det som var positivt med min tjurighet var att jag testat min fot i och med att jag gått på den i en vecka och hade stabilitet trots att ett ben var av och därmed klarade jag mig från operation. Istället så får jag slåss med ett par kryckor och ett snyggt pimpat gips, där man som ett barn fick välja valfri dekoration.



Så har ni lite och göra de närmaste 6 veckorna så är ni välkomna på besök. Jag finns i soffan med mitt träningsprogram och ordinerade högläge...

1 kommentar:

Unna dig alltid sa...

Jag gillar ditt val, fjärilar är fint :-)
Men oj vad jobbigt att ditt fall blev så allvarligt som benbrott. Fattar inte hur du kunde gå omkring en vecka på den foten...

Krya på dig!