söndag 24 januari 2010

Shopping

För att pigga upp mig själv på lördagen så tog jag mina kryckor och en liten tur på stan för att få en välbehövligt miljöombyte fån kontoret och hemmets väggar som är nästan det enda jag ser nu.

Jag åkte ner till Japan foto för att kolla lite på format på fotoböcker som jag har tänkt att göra med lite av alla våra bilder från resor, bröllop mm..

Det var lugnt med folk så jag tog även chansen att prova makroobjektiv som jag är så sugen på att köpa.

Från att ha tänkt köpa ett 50 mm så kommer det nog att bli denna 105mm istället.



Ska bara skrapa ihop 5000 så blir det mitt.

Efter denna dyra ögonshopping så tog jag vagnen vidare till min favoritaffär Printzess som jag tidigare under veckan fått mail på att de hade stor rea. Tyvärr kunde jag inte gå då den började på grund av foten. Det fanns inte så mycket kvar i min storlek och de byxor som jag gillade kunde jag inte prova på grund av gipset så det fick jag hoppa över.

Lottlös blev jag dock inte eftersom en Koola Anna halsduk som jag provade tidigare nu var på denna fantastiska rea så den slog jag till på..



Efter denna shopping tur så var det bara att lägga sig en timme på spikmattan, men miljöombytet var ändå värt det.

På kvällen efter ytterligare en runda på Ikea, den snabbaste någonsin då den gick på 20 min, och veckohandling var det härligt att få komma hem och ta det lugnt och få lyxen att bli bjuden på tårta av vår favorit tjej i huset som hade bakat tårta till sin födelsadagsfirade mamma..

2 kommentarer:

Unna dig alltid sa...

Vilken trevlig dag du haft! Hoppas du vinner på lotto så objektivet blir ditt snart :-)

Mumsig tårta fick du också!

stina sa...

söööta du...