lördag 18 april 2009

Luktar fräscht

nu har det jobbats ikapp här hemma och snart så börjar jag vara i fas att få göra lite roligare saker.
Idag så har jag pluggat hela förmiddagen och lite till är inte i fas ännu men det känns betydligt bättre. När jag kollade så visade sig att jag hade en inlämningsuppgift som ska var klar imorgon så den var ju bara att ta tag i direkt.

Har hunnit vara ute lite i det fina vädret även om det inte var så mycket, planen är att ta ikapp det imorgon.. då blir det lite mer ledigt och skönt tänkte jag.

vi gjorde ärenden för att köpa in några saker till vår nya fina bil och testa lite saker på den för det har vi knappt hunnit med ännu. Vi är än så länge helnöjda det är ett par småsaker som de måste fixa på den som inte funkar optimalt men inga större fel vad vi kan se... Vi gillar den skarp och ser fram emot att ta bilsemester med en bil som rymmer all vår packning lite bättre.

Kvällen har bestått av att tvätta alla kläder sen påsken som luktat skoter och grillning, en lukt som inte är alltför kul när den inte är live i sitt rätta element, så nu luktar alla kläder fräscht igen och det blir nybäddad säng. För att fräscha upp ännu mer efter en veckas härjande av katterna så har vi dammsugit och skurat alla golven med såpa så nu känns det så rent och fräscht här hemma. Till och med alla filtar mm som vi har som skydd för katterna är rena, blir spännande att se hur länge det tar innan de bestämmer sig för att kräkas på dem igen,det brukar inte ta alltför lång tid tyvärr. Men det kommer i alla fall att dofta gott även om det blir nya fläckar.

För att sprida ännu fler goda dofter så har jag även hunnit med att baka citronmuffins som vi ska ha imorgon när vi drar iväg på en mysig heldag ute i naturen.

Nä nu hägrar den nybäddade sängen..en trött själ vill sova länge i natt...

Inga kommentarer: