söndag 21 februari 2010

Hej mitt vinterland



Ja vintern håller sitt grepp om oss här nere och vore det inte för kryckorna skulle jag njuta ute i skog och mark hela tiden. Ni blir det ju lite besvärligare att ta sig fram eftersom denna landsända inte klarar att det snöar i tre dagar. Jag klagar dock inte utan det är bara att anpassa sig, något som Göteborgarna verkar ha otroligt svårt för. Blir så trött på alla som bara klagar och klagar på att de knappt kan ta sig någonstans eller snarare att de måste gå några hundra meter när inte vagnen går ända fram.

Vi tog oss ut i stormen för att gå på bio. Visst var det en utmaning att komma dit men vi hade gott om tid och jag kunde lugnt hoppa mig fram på de snöiga gatorna. Vi såg filmen Avatar, äntligen eftersom jag inte kunnat göra det innan med gipset. Den var riktigt bra och jag hoppas att alla som ser den inte bara tittat på det häftiga i den utan faktiskt tänker till på vad budskapet är i den. Det är mycket tänkvärt.

Våra kära katter har dock hittat sina platser i snöstormen och trots att de varit ut på balkongen och plumsat lite så är ändå den bästa platsen nånstans där det värmer om tassarna.

Inga kommentarer: