torsdag 17 september 2009

Fotolycka

Gick på fotokursens första gång i tisdags och den verkar bli rätt bra. Vissa saker kände jag var för lätta men jag fick lite bra tips att ta med mig. Även om det är väldigt olika nivå på oss deltagare så kan jag nog få många bra saker med mig. Det bästa tipset var nog när läraren bad oss som hade gamla blixtrar till analoga kameror att ta med oss dem för att se om vi kunde få dem att funka till digital kameran.

Jag har alltid velat ha en extern blixt till kameran men har inte prioriterat kostnaden för en. Så fort hem från kursen och tog genast fram den gamla blixten som tillhör en gammal analog systemkamera och efter lite fix så funkar den perfekt till digital kameran... Vilken lycka och besparade mig kostnaden av att köpa en ny..

ser fram emot fler kurstillfällen och få lära mig ännu mer..

Inga kommentarer: