söndag 20 september 2009

kuddföljetong..

ja det kommer att hålla på hela hösten tror jag bestämt. Var på ikea idag för att köpa krukor men orutinerad som jag var hade jag inte kollat upp om de jag kollat på fanns in lager.. och naturligtvis gjorde de inte det.

Fick mig i alla fall lite fräscha toaborstar..för 7 spänn kan man byta varje gång man åker till Ikea.

Sedan vad gäller kuddar så har Ikea satsar på höstfärgerna petrol, lila och grönt.. precis som jag vill ha problemet är bara att de har begränsat sig till servetter och ljus i dessa färger och de är svårt att sy hållbara kuddfodral av servetter:-)

Hittade dock satin örngott i rätt lila/aubergine nyans och jag ska testa om jag kan sy om dessa lite så har jag har jag kommit en bit på väg.

Krukor gick jag inte heller lottlös hem utan faktiskt. Man kan lita på Ica Maxi.. Så nu blir benjaminfikusarna glada i sina nya fyrkantiga krukor hoppas jag.

Inga kommentarer: