tisdag 8 september 2009

Uppdaterar hemmet

Man blir ju alltid sugen på nytt nu när hösten kommer. Även om den idag känns långt borta då det var 22 grader ute då jag for ut och sprang klockan 18 ikväll. Jag försöker njuta av dessa ljumma kvällar och försöker fatta att sommaren inte är slut och hösten får vänta.. En annan del av mig har redan börjat mysa in mig för hösten. i söndags så satte jag upp nya gardiner i nästan alla rum, de blev lite mer svart/ vitt och grått istället för gult och turkost.

Uppdaterade den tråkiga murstocken i köket med ett nytt tyg.



Vi slog på stort när vi var på Ikea och det blev en ny matta i vardagsrummet. Vi blev med kossa.
Har varit småsugen på en ko hud länge och så låg den bara där i perfekta färger och väntade på mig. Den är nästan helsvart men har vitt i ytterkanterna eller under magen och på benen om man så säger. Vi är nöjda och att den enligt ryktet sedan är lättstädat gör oss absolut ingenting.
Tillsammans med fårskinnet och två bondkatter så börjar de bli en bondgård hemma. Ingen lantstil hos mig dock utan detta blir de närmaste de lantliga inredningstilen jag kommer.(Eller farmville på facebook för den delen.) Jag behöver en mer modern touch på det. Nu får jag klura på hur jag ska få in hönor, hästar och grisar i detta också..

För att fullborda höstpysslet så kommer det bli nya kuddar i soffan. Det ser ut som att jag ska kunna hitta mina petrol och aubergin kuddar. Tror de får bli i sammet och siden..

Pricken över i:t för att riktigt kunna mysa i vinter är när vi får vår nya tv. Den kommer att kännas enorm efter att nu snart i ett halvår tittat på en 19 tummare..

1 kommentar:

Unna dig alltid sa...

Tjusigt värre, vi måste komma på besök och nu behöver vi ju inte vara oroliga över mattan iallafall ;-)