torsdag 5 mars 2009

GI månad startar nu..

nu är det dags att ta ett krafttag igen mot eksem och några extrakilon.. Har Pauluns bok GI månad som verkar vara perfekt för där kan jag äta det mesta med vissa ändringar.. Det bästa är att det är upplagt med shoppinglistor och menyer vecka för vecka så jag slipper stå och tänka varje dag vad jag ska hitta på för kreativt av de saker jag kan äta.. helt perfekt.

Var galet trött på jobbet idag och trodde jag skulle somna på vägen hem på cykeln, men tack och lov så vann tjurigheten och jag lydde mina egna råd att inte känna efter utan bara göra när det gäller träning. Jag hade nämligen bestämt mig för att köra ett pass hemma till en tränings dvd och sedan mina armhävningar och sit ups. Jag har nu ökat mitt max på armhävningar med mer än 100 % och det är tre veckor kvar. Det ger resultat med andra ord.

Efter att ha tjurat med träningen så blev jag så mycket piggare och kvällen har bestått i pyssel och storhandling som vanligt på torsdagar. Nu är kylen full av grönsaker och nyttigheter inför kommande vecka. Jag är laddad, får se om jag fixar hela månaden. Det är i alla fall målet..


Nu är det dags för sängen och imorgon är det fredag och det betyder att helgen närmar sig. Underbart!!

Godnatt från en pigg men trött som börjar ett nytt liv på en fredag itället för en måndag.

Inga kommentarer: