fredag 20 mars 2009

Veckans kunder mm

Ja som alltid kan man ju sammanfatta veckan i roliga och bisarra telefonsamtal..

Veckans värsta

är bluffföretaget riksdelen.se som är det värsta man kan råka ut för.. Vi genomskådade dem direkt men mage till envishet har jag sällan skådat. De vägrar föra ett normalt samtal utan försöker slingra sig om du ställer motfrågor samt blir aggressiva när du tackar nej. Och sen har de mage att påstå att de är seriösa och tänker på vårt företags bästa.. det är helt sjukt och jag tycker synd om de som de lyckas få klorna i.. vi har mest haft roligt eftersom vi fattade direkt vad det var för ena och att pressa dem med motfrågor var kul.. Så varning om de ringer er...

Veckans bästa
kund får nog bli hon som reklamerar en fotfil som inte gör jobbet... hon verkar dessutom inte förstå att det inte var av oss hon köpt den...

Veckans sötaste
är en 90 årig dam som skrivit in ett handskrivet brev där hon vill lägga sin beställning i en näthandel. Jag ringer henne och maken till hurtig 90 åring får man leta efter .Hon hade stenkoll på näthandel hade bara inte en dator så hon kunde beställa.. det är mer än man kan säga om många andra som ringer..

Veckans långrandiga

Varför ringer det alltid dessa människor som har alldeles för mycket tid på fredagar vid fikat och man vet att detta kommer att ta tid och inte ha något med att köpa någonting i någon av shoppparna när samtalet inleds med

"jag satt här hemma och sorterade papper och tänkte jag skulle ringa"...sedan sitter man i 20 minuter och får höra deras livshistoria.. härligt.


Veckans önskemål

kan ni slå in paketet som en fin present och leverera det någon annanstans än det jag skrev som adress, eftersom jag betalt med visa borde det inte vara något problem??? Lätt fixat när centrallagret är långt bort och paketet redan skickat och vad har visa betalning med saken att göra..

Ja jag kommer alltid att förundras över frågorna som dyker upp på mail och telefon, jag har bara så svårt att förstå att människor verkar tappa logiken när det gäller näthandel..
Det bästa exemplet på det är kunden som ringer oss och undrar varför hon inte fått det hon beställt.. Efter en hel del frågor så kommer det fram att hennes tillväga gångssätt var att klicka på köp knappen inget mer och trodde det var klart.. inte fyllt i adress eller nåt bara lagt den i varukorgen.. Hur tänkte hon att det paketet skulle hitta henne. Med den logiken i en vanlig affär så lägger jag varor jag vill ha i en korg sen går jag och förväntar mig att de på något sätt dyker upp hemma hos mig. Det skulle ju alla tycka var helt galet och förstå att det inte går, men näthandel där funkar det förhoppningsvis eller??.

nåväl nog om jobbet det är kul med alla dessa grejer det gör att man håller sig alert... så nu ska vi njuta av en skön helg med ett förhoppningsvis soligt och skönt väder..

Inga kommentarer: