fredag 13 mars 2009

Veckans kund

I kundtjänst till näthandel får vi höra det mesta. förstår att nätet verkar helt obegripligt för många men veckan bästa kund hade lite andra problem när hon ringde för att lägga en order eftersom hon naturligtvis inte har dator...

En bit in i samtalet börjar det....

-Och hur önskar ni att betala

-på det sätt som är billigast.

-Då blir det med kort, Visa eller mastercard för då tillkommer ingen avgift.

- Men jag har inget kort, Jag är ju från Norrland.

Jag är som ett skrattande frågetecken(skrattar inte högt)Jag är ju själv norrlänning och vet då att den nymodigheten finns även i de norra delarna av vårt avlånga land.

- Öh okej då blir det Faktura i så fall som är det näst billigaste.

- Ja då tar jag det på faktura.

-Okej då behöver jag ditt personnummer för det.

- oh herregud vars har jag lagt det då!!

-Eh jag det kan ju inte jag tyvärr inte hjälpa dig med att hitta.


Jag tror inte det är sant, jag kan ju inte fråga henne var hon brukar ha det, själv förvara jag mitt i minnet, men vi är alla olika.

Nåväl hon letar eller nåt och ger mig personnummer och köpet är klart.

Detta var nog veckans roligaste...

Inga kommentarer: