tisdag 3 mars 2009

Måste och Vill



Jag har en stor konflikt med mig själv mellan saker som jag måste, borde göra och saker som jag vill göra.

Jag borde plugga, jag måste sortera in alla papper. Medans det jag allra helst vill är att försjunka i mina senaste inköp. En photoshopbok för att leka med foton och en fotoguide för att lära sig att bli bättre på att fota.

Jag tror jag får annamma det som jag själv läst och skrev ett inlägg om för tidigt i höstas. Det går ut på att man ska byta ut alla måsten och borden mot vill så blir allt mycket lättare.

Så för att summera kvällen så har följande skett och ska ske..
Jag ville ut och springa för det är så skönt efteråt.
Jag ville göra mina armhävnings och situps utmaningar så armarna darrar nu.
Jag vill sortera bort alla papper.
Jag vill plugga.
Jag vill kolla på Bygglov
Jag vill leka i photoshop.
Jag vill leka med kameran.

Det låter ju onekligen som att allt blir roligare så nu tar jag och dyker ner i skolböckerna.

Imorgon blir det bio gratis inbjudan dessutom. " Män som hatar Kvinnor"

Ha en skön kväll och vill mycket..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett bra förslag att använda ordet "vill" istället för bör/måste! :-) Hoppas att du också hann med allt du ville göra igår!?

Ha en fin dag! :-)

Bodil sa...

Håller med förra kommentarsinlägget, ska försöka använda ordet vill istället för måste.

Jag måste bara säga att jag såg filmen i fredags och jag tyckte den var riktigt bra, fast jag tittade mellan fingrarna när det blev för våldsamt ;)
Eftersom jag läst boken tidigare visste jag ändå hur allt slutade, så jag var lugn trots det.

Hoppas du tycker om den, du med, 2,5 timmar går väldigt fort =)