söndag 15 mars 2009

Vårkänslor


Lånat från fotoakuten.se eftersom jag inte hade kameran tillgänglig vid våra krokusar.




Vilket underbart väder idag.. äntligen lite vårkänslor. Vi drog iväg ut i solen och gick en mil i Skatås innan det var dags för mig att plugga. Otroligt skönt och hoppet har väckts att det finns en vår bakom hörnet. Särskilt när solen värmde de likbleka kinderna. Känslan förstärktes av att se en hel gräsmatta hemma full av färglada krokusar.

I går var det melodifestival och vi såg den med goa vänner och massor av god mat. Den tillhörde inte bokens recept så GI månad fick vänta en dag..

Vinnarlåten är inte en favorit men jag tycker det är helt rätt att hon vann eftersom låten sticker ut. Precis som Carolinas gör, som var min favorit.

Dessa mesiga dussinpoplåtar som EMD och Zelmelöf kommer med har inte suck i Europa. Det bästa med kvällen var att se en självsäker Måns tappa hakan när folket gav honom lägst poäng. Folket har talat är less på dussinpop som försöker vinna på att vara poppis hos tanter och tonåringstjejer. Gött tycker jag. Det är bättre de håller sig till sin publik bara...


Nu kurrar det i magen och det är dags att gå mot köket för en vad som ser ut att vara en god Fransk kycklinggryta som GI månad bjuder på idag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho! Tack för senast. Vi hade väldigt trevligt! Fisksoppan och allt det andra var mycket mumsigt, trots att det inte var GI ;).

Har börjat GI-light idag (endast middagen). Quinoan blev lite mosig.. Har du ngt tips?

Hälsa!
Kram
M