lördag 7 mars 2009

Långrandig

Vi har varit runt i dyra ärenden i dag, nämligen kollat in ny bil. Vi får se hur det blir men vi har konstaterat att ska vi köpa en ny så vill vi ju ha den nu till sommaren och då måste vi bestämma oss på stört för det är i värsta fall 4 månaders leveranstid. Har hittat en lager bil som vi kan ha i början av april men för att få det kanondeal som de har på den måste vi även här bestämma oss under nästa vecka.

Svåra och dyra beslut med andra ord.

Något som blev lite billigare var mina nya roliga cykel stövlar som jag köpte på biltema. Tycker stövlar är perfekt att ha när man cyklar i Göteborgs regnet och eftersom jag inte använder dem direkt annars så vill jag att de ska vara billiga. mina gamla har spruckit och fått kastas nu när jag fyndade dessa Jag tog de smalrandiga färgglada som syns i lilla bilden.


I övrigt så kom vi hem vrålhungriga och jag som käkar planerade special mat är överlycklig över de snabblagade och goda recepten, det är perfekt att mannen gillar det också så kan vi äta samma mat..
På 30 minuter från de vi kom innan för dörren så satt vi till bords och åt teriyaki lax med ris och wokade grönsaker. Det enda jag förberett var att jag tagit fram laxen ur frysen på morgonen. Sånt gillar jag..

Nu börjar magen kurra igen eftersom vi åt middag så tidigt så nu ska vi ta och äta nybakat bröd och smothies. Så blir det väl lite melodifestival oxå även om andra chansen är långt ifrån lika intressant.

Inga kommentarer: