måndag 13 oktober 2008

oväntad inspiration...

dagen var lite seg att komma igång idag men jag gick igenom posten och läste unionens tidning och en krönika där som gav oväntad inspiration. Den handlade egentligen om precis det jag kände idag.. vi ska alltid göra så mycket, vara bäst, bli bättre,hitta oss själva, vara tränade, se bra ut,ha koll på allt från karriär, livsmål, mode, kost mm mm. De finns självhjälpsböcker i oändlighet om hur vi ska bli bättre och må bättre på precis allt och visst kan de absolut vara en inspiration men ibland känns det bara too much.. kan vi inte bara få vara och ta en dag i soffan och äta chips som Susanna Eklund så bra skrev... "Alla ska vi vara vinnarskallar... ta plats, ta för oss ... medelmåttor gör sig icke besvär.. Kan inte folhälsoinstitutet komma med en rapport som förkunnar att det är nyttigt att skjuta saker till morgondagen"

Jag tackar för den oväntade inspirationen, jag tycker också att det ska vara helt ok och accepterat att kunna meddela alla som frågar.. Vad har du gjort idag och utan konstigheter stolt kunna meddela INGENTING! och jag njöt vare sekund..

nu ska jag ta tag i lite to do´n men även se till att skjuta upp lite till en annan dag också för det funkar det med.. :-)

Inga kommentarer: