onsdag 10 december 2008

Döds spinning

Idag var det äntligen dags för mitt favoritpass RPM som vanligt på onsdagar.. jag går in och bokar men blir då lite besviken när jag ser att det är 60 min spinning, men optimist som jag är så tänker jag att det blir nog kul ändå.. Laddad till tänderna kommer jag in och genast blir jag lite orolig över musiken som spelas innan passet av instruktören, det brukar vara en föraning om typen av musik, för att uttrycka det milt så var hon nog hårdrockare uti fingerspetsarna.

Vi var en tapper skara som kämpade på och försökte hitta takten i den underliga dödsmetallen som pumpades ut i högtalarna.. det var inte lätt det är tyvärr svårt att ta ut sig i sådana fall.. nåväl fem låter av den fantastiska genren så kom lite mer vanlig pop som är lite mer lättsmält för den större skaran, men vi bedrog oss, efter 3 korta avklippta låtar så meddelade hon att resten av de 25 minuterna var det minsann slut på popmusik å så var vi igång igen i diverse ångestskrik och annat konstig och riktigt dåligt.

Jag förstår inte hur en instruktör kan ha så extrem musik, för även om jag skulle vara instruktör och gillar tung techno och trance som jag gör, skulle jag ju inte köra ett pass med endast detta för man måste ju anpassa efter att alla har olika smak.

På dagens pass var det till och med en som lämnade efter halva passet och gick och det har jag aldrig varit med om..

Nåväl jag genomled låtarna och försökte köra på så gott det gick och det kändes skönt att träna även om det inte blev lika jobbigt som jag är van vid.

Inga kommentarer: