tisdag 30 december 2008

Tisdags Fredag

Vilken bra jobb vecka som bara varit två dagar och sedan ledigt igen i två dar... så här skulle det vara jämt tycker jag. Idag har det varit fullt upp men ändå inte lika mycket mail och telefon som vanligt å andra sidan så verkade hälften av de som ringt och mailat lämnat hjärnan hemma idag, för även om inga frågor ska vara för dumma för att ställa så måste det väl ändå finnas någon gräns.
När frågorna är så banala att man inte kan svara utan att verka som att man skriver dem på näsan med sitt svar eller i värsta fall att frågan är så bakvänd att den inte går att svara på, då sätts kundservicen på prov vill jag lova.

En kund betala en faktura utifrån eget tycke eftersom de inte gillade alla grejer lika bra, men tänkte inte lämna tillbaka dem..?? En annan var så stressad att de ville boka tid för när jag skulle ringa tillbaka han ville planera sin dag och en diff på 5 minuter var ok som avvikelse från tiden för han ville ju inte vara så petig... kan bara påpeka att jag på mitt bästa kundservice manér avstyrde den tidsbokningen.. De komiska i det hela var att samtalet tillbaka tog ca 30 sek när jag ringde honom med besked.. undra om det ruckade hela hans tidsschema.. så här fortsatte det under dagen så det är tur att man har mycket tålamod med sig i väskan när man går hemifrån..

Nu ska vi njuta av en nyårshelg med god mat och gott sällskap ska bli härligt.

Resten av kvällen blir lugn undrar om det är nåt bra på TV? Ska i alla fall packa upp min nya datorbricka från Bosign och mina stövelboxar som ska flytta in och skapa ordning i Garderoben.

Inga kommentarer: