söndag 14 december 2008

Fototriss tema Naturligt Runt.

Det var svårt att välja idag det finns så mycket i naturen som är i härliga runda former. Men valet föll på mina favorit motiv.

På första bilden ser vi själens spegel i det naturligt runda ögat, i detta fall hos en ung lejonhanne. Jag älskar kattdjur i alla former..

Älskar även solnedgångar och vad är mer runt än vår sol som jag längtar efter idag.
Den första bilden är en rund blomma som jag inte kan namnet på i solnedgången över Marstrand, och den andra är den härligt runda solen när den går ner i havet utanför Smögen.






För att kolla in fler vackra bilder på temat så kolla här

27 kommentarer:

Veronica sa...

Men harremin så snygga bilder!
Grymt imponerad!!
Kan ju inte välja bara en favorit, alla tre är bra!
=)

Anonym sa...

Snyggt och läckert!
Mittenbilden är verkligen läcker och blir därför min favorit!

Anonym sa...

Tre mycket fina bilder! Min favorit blir mittenbilden. Är inte säker men tror att blomman kan vara en jätteloka...
Ha en fortsatt trevlig helg och tack för kommentaren på min sida! =) /maria_6909

Pia sa...

Fantastiska foton!! Ja solnedgångar är tjusigt men jag väljer de vackra ögonen idag!! Tack för din kommnetar idag och må strålande i advent!!

Agneta sa...

Mittenbilden är riktigt läcker och blir min favorit!

Bengavoice sa...

Det blir liksom ett litet hål i magen när man ser en lejonhanne rakt i ögonen. Även om det är på bild. Och solen är väl det rundaste som finns; den är ursprunget till allt runt - och andra former, för den delen. Fina bilder.

Amonazon sa...

Verkligen fina trissbilder du bjuder på. Går inte att välja en, så jag väljer alla.
/Mona

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag trodde många skulle visa upp ögon idag, som ju verkligen är naturligt runda, men hittills tror jag du är den enda. Snyggt!

Anonym sa...

Oj så snygga bilder..svårt att välja men mittenbilden är nog den som blir favoriten/marierox61

Eva-Lena Sjösteen sa...

Riktiga toppbilder alla tre!! Hiskligt svårt att välja, men tvåan är sagolik!! Snyggt!/E-L

Anonym sa...

Vilka fina solnedgångsbilder, den på växten är ju såååå fin. Får mig att längta ännu mer till sommaren.

Anonym sa...

Trevliga foton.
Gillar nog den sista bäst.

Ha de gott.

/Zippo

Anonym sa...

Fantastiskt fina bilder där min favorit blir din första!
Kramis

Anonym sa...

Hej! min favorit blir lejonet.
Hej svejs/ Anna-Carin

Sara sa...

Solnedgången med den runda solen och med de vackra färgerna blir min favorit i din fototriss! :)

Allt möjligt och omöjligt sa...

Det är många solnedgångar idag. Men dom är ju så vackra. Den får min röst idag.

Anonym sa...

Fina bilder. Men jag röstar på solnedgången. Jag har också en :)trayen

Anonym sa...

Fina bilder. Men jag röstar på solnedgången. Jag har också en :)trayen

Anonym sa...

Absolut underbara bilder. När jag först scrollade ner på sidan och såg lejonögonen så tyckte jag att detta var helt underbar men så fortsatte jag neråt och såg de andra bilderna och nu är jag helt villrådig. Kan helt enkelt inte välja en favorit.

kyrksyster sa...

Solnedgången!

Anonym sa...

ALLA dina tre bilder är fantastiska, riktigt vackert!
Det gör att det blir ruskigt svårt att välja en favorit, men ändå, en favorit fick jag och det var mittenbilden.
Mvh
Ina

Anonym sa...

Jag fastnade för foto nummer två på en gång. Fantastiskt vacker.
Tack för kommentaren hos mig

Johanna sa...

Alla tre var jättefina!

Anonym sa...

Vacker solnedgång...otroligt vackert.

Anki N

Molle sa...

Riktigt snygga och skarpa bilder! Lejonet blir min favorit. :-)

Jah Hollis sa...

Snygga bilder ella tre. Men ska man studera ett lejons själsspegel på nära håll ska man nog se till att ha ett bra stängsel emellan. :-)

Anonym sa...

Kollar runt vad andra har lagt ut på veckans fototrisstema. Den mittersta var jättefin.