måndag 29 december 2008

Mindfulness

Var ute och slängde återvinningsskräpet och gick förbi affären och köpte ett par tidningar. Jag brukar alltid välja tidningar där man får något mer när tillfälle bjuds och denna gång köpte jag en tidning som jag inte läst tidigare och i den följde det med en tidning om Mindfulness.
Att träna mindfullness tror jag är jättebra för hur ofta är våra tankar någon annanstans än precis här och nu i det vi håller på med och upplever det istället för att alltid vara någon annanstans än här och nu.

Jag får nog lyssna på skivan i lugn och ro eftersom jag tror inte att det är mindfulness att blogga hålla på med bilder mm samtidigt som man lyssnar på detta. Det var nog inte riktigt tanken med mindfulness.

Kan meddela att min häxbrygd inte har blivit nå godare efter halva koppen jag får nog hitta på något gott te att bland detta med om det ska gå ner en halvliter per dag..

Jag tror att jag ska lyxa och krypa ner i sängen tidigt idag för att läsa mina tidningar innan det blir för sent och jag bara somnar.

Jag hoppas på något mindre mail och telefon på jobbet imorgon eftersom jag suttit åtta intensiva timmar idag och bara besvarat mail i alla inboxar imorgon väntar dessutom ca 100 norska ordrar som behöver proformor och statistiska tullnummer.. härligt!!


God natt och träna lite på att vara i nuet nu.. det mår vi bra av tror jag..

God Natt

Inga kommentarer: