tisdag 9 december 2008

Mysig helg...

Lillkillen älskar när vi har besök som han kan gosa med supersocial som han är..

Det har varit en mysig helg och det har varit en ganska fullspäckat program får jag nog säga. Men det är det som är så kul när man får besök för då blir det att man gör saker som man normalt kanske tänker att man ska göra men inte riktigt kommer sig för.


På fredagen efter jobbet och en liten paus hemma så gick vi till Toscana för att äta god italiensk mat som jag skrev om tidigare. Vi jäste så mätta framför tvn och skrattade åt Fredag hela veckan som är hur kul som helst tycker jag. Sketchen om plus var hur kul som helst...

På lördag så drog vi ner på stan för att shoppa och jag fick mig ett par nya inneskor till jobbet från Scoll som var hur sköna som helst. Jag tyckte det var lite dags att investera i ett par nya eftersom mina gamla har jag haft i närmare 15 år. Det har hållit alla år så det är bra kvalitet men nu kändes det att det var dags. Vi var på Strikk och där blev det lite spontanshopping på garn till en mössa. Jag provade den de hade uppvirkad och den var så mysig, sedan är det en lite annorlunda virkning på den så den ska bli rolig att göra när jag betat av min polokrage som jag håller på med..får skynda mig så inte vintern är över, vet bara inte när jag ska hinna sitta i soffan..

Trötta och belåtna efter en heldag med shopping och fika-vi var inte ensamma på stan vill jag lova- så begav vi oss hemåt och åt jättegod mat som A hade lagat, en grekisk pytt som jag njöt av även idag till lunch.

Vi drog på oss varma kläder och sedan så begav vi oss till Jul på liseberg och strosade där.
Liseberg är alltid så mysig på julen med alla lampor...


På söndag så bar det av ner på stan för att hänga på låset på Göteborgsoperan och vi blev glatt överraskade då vi fick biljetter och riktigt bra platser till och med, så hem och byta om sedan så begav vi oss ner för att se Mary Poppins. Det var en jättehärlig och bra föreställning..Jag kan varmt rekommendera den och den passar för lite äldre barn...typ 6 år och uppåt om de kan sitta still och ha tålamod i 3 timmar..

Du kan se ett litet klipp från musikalen r


Söndagkväll myste vi hemma med hemgjord pizza och sedan stickning i soffan framför tvn.


Måndag var det dags att jobba igen och jag kom ihåg lite av vad jag lärde mig veckan innan och det är ju bra. Fick träffa min blivande kundtjänst kollega som kom in och jobbade i 4 timmar, hon verkar jättego och lätt att ha att göra med och det känns skönt, vi ska ju jobba tajt ihop..

Efter jobbet så mötte jag upp A på stan och vi såg julspelet på Götaplatsen. Tyckte det var dags att komma sig för att se det eftersom jag inte sett det en enda gång alla år det varit..

Inga kommentarer: