lördag 13 december 2008

Mysteriet med den flygande jorden..

Vi har haft ett mysterium här hemma som idag fick sin lösning.

Vi har trångt i vår frys den är full av bär och kött så våra lunchlådor har fått flytta på balkongen, ett angenämt problem som löser sig lätt nu när det är runt noll hela tiden.. Senaste veckan så har jag hämtat en låda på balkongen på morgonen och undrat hur i hela friden de har kunnat vara täckta i jord. Har en stor kruka med jord och en nedklippt planta i så jag tänkte att det måste ha blåst eller nåt, men det var inte lite det blåst i så fall så det stämde inte riktigt.

Idag kom svaret tack vare katterna som stod som frimärken slickade mot balkongdörrens ruta, och vi tänkte vad gör dom?? Jag går fram till dem för på Vilmas reaktion så var det precis som när hon ser fåglar, men nån fågel såg inte jag, men när jag kommer till dörren så får allt sin förklaring, en stor äcklig duva sitter i krukan och sprättar jord åt alla håll och myser till det. Jag hatar duvor så fort som den skrämmer jag bort den och lägger över krukan så att dessa oväntade besök ska upphöra. I efterhand hade det ju varit lit kul att fotat det hela men så blev det inte denna gång..



Detta var inlägg nummer tvåhundra tänk vad det går undan..

Inga kommentarer: