torsdag 18 december 2008

Delad glädje är trippel glädje

Jag bubblar av glädje idag, det är en sån där underbar dag då hjärtat bar sjunger av så många olika anledningar..

Vaknade i morse och var så trött och hjärnan var bara mos första timmarna på jobbet. På det så kände jag att jag hade mycket att ta tag i som var lite klurigt och som legat ett tag. När dan var slut så hann jag med nästan allt och det var inte så klurigt till slut utan det gick ju rätt så bra och sådan får ju en att må fin fint och stressen släppte. Nu ser det ut att bli en bra fredag på jobbet..

Under dagen så fick jag ett underbart SMS - knasigt kan tyckas för det var från Komplett.se.. men detta betydde att min nya dator som jag köpt i förskottsjulklapp till mig själv, (med hopp om att Tomten kommer med bidrag) fanns att hämta.. Jippie
Jag hade cykel och naturligtvis så regnade det och blåste halvstorm när jag vinglade hemåt med en dator på pakethållaren och kryssade mellan allt folk genom stan. Det gick dock ändå rätt lätt att cykla hemåt och uppför- för den som kämpar för nåt gott kämpar inte förgäves eller hur var det nu?? Avenyn i all sin julprakt bjöd ju dessutom på julspel på vägen hem så man kunde glömma den vingliga och svettiga färden emellanåt.

Väl hemma så var det ju bara att slita upp paketet som ett barn på julafton. Det fanns även ytterligare en familjemedlem som uppskattar när det köps hem saker som kommer i kartong för det är ju den bästa presenten tycker Vilma. Fråga mig inte varför!


Nu står den och är snygg på mitt skrivbord i väntan på att min kära man och tillika dataexpert ska fixa den så jag har allt jag vill ha på den. Då kan jag äntligen surfa och blogga och leka med foton och annat skoj utan att behöva slåss om dator eller sitta och lyssna på sportradion..

Min sista och kanske härligaste händelse förtjänar ett eget inlägg och det hoppas jag hinna med ikväll

Nu är det dags att gå ner mot träningen och veckohandlingen.. ska bara äta först.

Inga kommentarer: