lördag 7 februari 2009

Body Double..

Då var man äntligen hemma efter en lång dag av garderobsjobb...
På dan var det båtmässa och det var inte riktigt meningen att jag skulle ha tacka ja till det men hade råkat göra det så det var bara att bita ihop.

Desto roligare var det med Melodifestival. Efter vi hängt in alla jackor så kan vi smyga in och kolla och så även denna gång. Vi sitter alltid på en tom läktare lite halvt bakom scenen. Vi gjorde så även denna gång, smög in precis efter det startat. Vi och en del andra som jobbade hade precis satt oss då personal började säga till de nedanför oss att de måste flytta på sig och sitta längre ner=sämre platser. De sa även till oss två från Garderoben och precis när vi reser oss för att flyta ner kommer en annan från personalen och haffar oss och frågar om vi jobbar där. JA nickar vi försiktigt och tänker att nu blir vi utslängda. Är ni bara två? ja nickar vi fortfarande förvirrade.. Följ med mig säger han och vi börjar lydigt följa med..

Han går längre och längre ner ut på golvet bland kameror och vi tänker vad gör han,var ska vi.. han drar ut oss på parketten bland de bästa platserna och pekar på två tomma stolar. Där vill han att vi ska sitta så att det inte är tomma platser på tv. Snacka om tur, fick sitta och se hela alltet på Bättre platser än Bert Karlsson han satt en fem rader bakom oss, medan vi satt alldeles vid Petra Medes podie. Får ta och kolla på reprisen om vi syntes. Jag såg på skärmarna våra bakhuvuden ett par gånger och jag hoppas att det inte var mer än så för jag kan ju inte påstå att vi var partyklädda och fixade precis som alla andra var..

I vilket fall som helst så har jag aldrig suttit så bra. De andra betalade 500 spänn för fick vi lön för. Jag kan tänka mig att ställa upp fler gånger som Body Double. Det är ju Oscarsgala snart och jag kan nog ta ledigt till den om jag behövs.

Nog om platserna nu tar vi låtarna. Jag gissade ju helt fel men fick samtidigt lite som jag hoppades. Tycker fortfarande att Nina var bäst och sedan Serneholt i dessa sammanhang men det var ju inget vidare samtidigt gillar jag Emilia och Uggla och hoppades på dom så det var ju kul..

Vi pratade med folk när de kom efter showen och dessa nya regler verkar vara rätt förvirrade för det var i princip ingen som fattade vem som gått vidare och till vad, vi hörde olika bud hela tiden...

Nu pausar vi denna festival och jag ska ta mig en härlig dusch efter en lång arbetsdag. 12 timmar totalt har varit jobb med en lite längre middags paus emellan- Imorgon blir det härlig sovmorgon och sedan måste jag plugga ikapp allt som ska hinnas med inför nästa vecka för nu ligger jag efter i övrigt ska jag bara njuta av ledighet imorgon...

Inga kommentarer: