onsdag 4 februari 2009

Nytt försök..

Inte lyckades jag ju komma i säng i går heller, utan skulle bara i sann Alfons Åberg anda bara göra en sak till och vips så var klockan massor och det blev sent igen.

Ikväll tänker jag göra ett nytt tappert försök, och jag ligger lite bättre till i tid idag, så nu är det dags att gå och duscha och dra sig mot sängen redan nu. Lika bra att ha det som mål så kanske det blir lite tidigare för jag är alldeles för trött på kvällarna nu att jag bara segar i soffan, och det har jag varken tid eller lust med egentligen.

Jag tror också att det är dags att ta sig i kragen och komma igång med intensivare träning för jag märker så tydligt att jag blir tröttare och segare även när jag inte tränar.

Så den bakvända prioriteringen man gör när jag känner att jag har mycket hemma och då skippar träningen för att jobba bort hemma lönar sig verkligen inte eftersom det bara slutar med mindre energi.

Så att ta sig tid att träna vinner man faktiskt tid på och inte förlorar som man kan tro först.

Så nu är det dags för skärpning på bred front mer träning och mer sömn som kommer att leda till att jag får mer gjort den tid som blir över.

Imorgon blir det dock lite ensidig träning på ett ben eller nåt eftersom vi ska med jobbet och köra curling. Det ska bli hur kul som helst tror jag.

Nä, nu är det säkrast att gå mot duschen och sängen innan det rycker i "jag ska bara" reflexerna..

mot en piggare framtid..

Inga kommentarer: