lördag 21 februari 2009

Jag var inte ensam..



gick ner på Fotomässan nån timme efter öppning och då var det hur lång kö som helst för att komma in. Jag kollade med vakten och han sa att köarna nog skulle fortsätta fram till 14 alltså köer i 4 timmar!!
Jag styrde om planerna och gjorde bort ärenden på stan först istället och kom tillbaka till mässan vid 13.40 och det var fortfarande kö men inte lika lång så det var bara att ställa sig.

Efter en 20 minuter i kö så var jag äntligen inne, det var naturligtvis smockfullt med folk men när man går ensam så går det rätt bra att smita runt folket. Jag kunde kolla runt på det som var intressant och klämma och känna på intressanta objektiv och fråga frågor. Det enda som jag hoppades att jag skulle få gjort som inte blev av var att få min kamera rengjord eftersom de var gratis hos Canon. Men gratis är gott och hade jag ställt mig i den kön vid tre tiden så kunde de inte garantera att jag var framme till stängningen klockan sex så det hoppade jag över.

Har ju nu fått en massa information och vet inte riktig hur jag ska göra. Vill ha 18-200 objektiv och de jag pratade med rekommenderade att med dessa brännvidder så ska jag köpa original vilket betyder dubbla kostnaden motför ett Sigma. De menar att det är som att jämföra äpplen och päron eftersom de ger olika bländare mm. Det är en djungel att lista ut. Surfade runt på recensioner och Sigman får precis lika bra kritik och utlåtanden som Canon så jag är helt rådvill vad jag ska göra.

Vill investera i ett makron också och känner mig precis lika rådvill där för där rekommenderade säljaren jag pratade med istället att gå på Sigma och få ett toppobjektiv medans på nätet så får den sämre betyg än Canon..

Har lite inside möjligheter på bra priser som kanske får fälla det avgörande beslutet i slutändan, jag är ju ändå bara en glad amatör.

nä nu börjar Melodifestivalen se yaa..

1 kommentar:

Tojjan... sa...

Hej!
tråkigt att det var sådana köer in på mässan, men kanon att du fick ut något iaf.

Jag kan inte ett smack om objektiv och dylikt. Tar bara korten, litar på att sambon fixar eventuella extravagans till digitalkameran modell enkel som jag springer runt med.

//Tojjan