onsdag 4 februari 2009

Doftspår..

en liten reflektion efter dagens hissåkande hemma.

Har åkt hiss upp och ner en hel del idag sedan jag kom hem efter jobbet och börjande då fundera över oss fantasiska människor och de doftspår vi lämnar efter oss, som vi nog inte vet om men som andra känner och funderar över.

Hisstur ett: någon som åkt innan måste verkligen ha gillat sin parfym för hissen stank och det var inte jag och jag var ensam i hissen.

Hisstur 2. Denna gång verkade nån inte hunnit hem i tid eller haft pruttfest i hissen.

Hisstur 3. Denna gång luktade det gammal unken fylla.

Alla dessa doftspår på någon timme, vad gör folk egentligen och undrar om jag själv lämnar doftspår och hur upplevs det i så fall. Jag hoppas att jag är neutral inom detta område.

En liten reflektion i tristessen att åka hiss till 8:e våningen massor av gånger på grund av matt tvätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag brukar oxå fundera på det.. vissa människor förstår man sig dock inte på.