torsdag 26 februari 2009

Fastnade..

jag skulle ju plugga idag efter att vi varit och handlat men jag fastnade för ovanlighetens skull framför tv hela kvällen istället. Har precis sett en intressant dokumentärserie som börjat På liv och död om donation och organtransplantationer..

Det är otroligt att vi kan byta organ som de görs och att vår fantastiska kropp klarar av det. Han so det handlade om idag hade bytt både hjärta och lever inom fyra månader och gick ut från sjukhuset bara 8 dagar efter sista operationen, helt otrolig återhämtning.

Han var 60 år men hade tränat och levt sitt liv aktivt och det var med största sannolikhet enligt mig en anledning till att han klarade detta så bra. Så detta motiverar att alltid hålla sig i form för att ge kroppen den bästa förutsättningarna att leva vara sig man håller sig frisk hela livet eller utsätts för en utmaning.

Så det får bli en löprunda imorgon tillsammans med armhävningarna och situpsen som nu är inne på sin tredje vecka och jag gör redan fler i varje set än jag maxade för 3 veckor sedan så det går ju definitivt framåt.

nu kallar sängen för här hemma är det operation sömn för att stå emot mannens förkylning och även idag illamående som jag hoppas beror på olämplig mat och ingen vinterkräksjuka..

Imorgon är det fredag och helg igen va härligt

Inga kommentarer: