fredag 20 februari 2009

Kunden har alltid fel..

i alla fall om man tillhör supporten på Sony Ericsson. Jag jobbar med kundservice hela dagarna och skulle jag behandla våra kunder som den supporten så skulle jag fått sparken för länge sedan och företaget ha gått under.. men det är väl så att när man är så stor som dem så kan man skita i lite missnöjda kunder.

Bakgrunden till detta är att vi för två stackars kunders räkning reklamerat deras telefoner som inte har fungerat sedan de fick dom. Den senaste är så pinsamt bakvänd från deras sida att det är obegripligt hur de tänker förutom att kunden har alltid fel även när det har rätt.

Kunden hör av sig till oss för telefonen blir så skållhet när de sätter i batteriet att den går inte att hålla i, detta sker första gången de gör detta de fick telefonen av oss för ca 1 vecka sedan. Som kloka människor så har de testat om de var en tillfällighet eller de gjort något fel men telefonen blir så het att de kan inte starta den än mindre vågar de ha batteriet i av rädsla för att det ska brinna eller explodera. De hör av sig till oss och vi kontaktar omgående Sony Ericson för vi anser att denna telefon ska inte behöva vara med om deras obligatoriska tre runders turne på reparation utan de ska ha en ny telefon.

Håller de med, neeej kunden har 7 dagar på sig att snabbt som ögat hämta ut telefonen konstatera att den är fel kuta till butiken och skicka iväg den på reparation för om den inte kommit in till rep på 7 dagar så går "doan", ut vad fn det nu är, inget som Ericsson informerat om i alla fall och det förstår man ju för om de undanhåller detta slipper de ju skicka ut nya telefoner... Eftersom kunden alltid har fel så menar de att när du köper telefonen så ska du fråga om allt möjligt vad som gäller om telefonen går sönder.. Alltså köper du en Sony Ericsson så ska du räkna med att den går sönder för de anser att konsumentköplagen inte gäller utan du ska informera dig om allt om deras egna regler innan..
Så varning för dem de är säkert bra så länge det funkar men varning för att reklamera för du kommer att ha fel..

Nu blir det lets dance och tomatsoppa..

Inga kommentarer: