torsdag 22 januari 2009

Effektivt värre..


Fotot: www.fotoakuten.se

Torsdagar som vanligt betyder för det mesta träning och veckohandling och idag var inget undantag..

Idag har solen tittat fram en snabbis och man känner nästan att det finns lite hopp om ljusare tider.

Promenerade till och från jobbet idag och väl hemma var det bara att snabb packa och dricka ett glas fil för att inte svälta ihjäl. En halvtimme senare med en enorm trötthet så bar det av mot ett boxningspass, det är tur att man bokar och att det kostar att boka av för då tar man sig iväg trots att hela ens väsen bara skriker efter att lata sig i soffan.
Passet var jobbigt men kul och nu efteråt så känns det toppen att vi inte satt i soffan hemma för det får man ingen energi av.

Veckohandlingen kan jag inte påstå var lika inspirerade men som vi båda konstaterade så tack vare denna veckohandling så slösar vi bara ca 5 timmar i månaden på att gå i mataffär eftersom vi i princip aldrig går till affären annars under veckan och det känns ju överkomligt.

Jag hittade faktiskt ett vårtecken i affären som kändes härligt, det fanns bigarråer, kanske har helt fel men det känns som vår och sommarfrukt för mig.. För att framkalla mer vårkänslor så köpte jag hem härligt gula tulpaner också..

Vi lämnade affären med fulla matkassar 21.40 och 30 minuter senare så stod middagen på bordet(ja vet vi äter lite väl sent ibland, men tränar du så behöver du denna mat) alla matkassar var upplockade och varorna på plats i skåpen samt de svettiga träningskläderna uppackade. Det kallar jag effektivt...

Nu blir det betydligt mindre effektivt för nu ska jag dra mig mot sängen och drömma sött.

Imorgon är det fredag och det betyder att det snart är helg..Jippie.....

God Natt

Inga kommentarer: