torsdag 1 januari 2009

Lovande början..

Har din första dag blivit som du tänkt dig på ett nytt spännande år fyllt av möjligheter och äventyr.

Min dag har då helt gått i mitt nyårslöftes anda.. Vaknade vid tio och låg bara och myste och tog det lugnt i sängen ända till halv tolv, Gött och lyxigt..

Jag åt en god frukost och satte mig sedan ner och gick igenom lite tidningar och läste även några av de nya som jag köpt. En av tidningarna som inte på långa vägar är färdigläst hade otroligt många bra artiklar och reportage att inspireras av inför det nya året och det nya nyårslöftet. Ska läsa den mer ingående och kommer garanterat att dela med mig av vad jag läser och inspireras av.

Dagen i Göteborg bjöd på strålande soligt och härligt vinterväder. Jag kände mig shopping sugen men konstaterar rätt snabbt att nyårsdagen är verkligen inte rätt dag att bli shopping sugen på, ALLT är verkligen tokstängt. Nåväl jag strövade runt ute i det fina vädret förbi några skyltfönster samt en affär som M tipsade mig om igår kväll som har utförsäljning på schyssta sängkläder och handdukar mm. Den ska jag ta och gå till imorgon efter jobbet. Det komiska i det hela är att jag helt missat denna affär trots att jag passerar den varje morgon på min väg till jobbet. Tydligen inte alltför uppmärksam vid den tiden och inte hem heller för den delen så jag tackar för tipset och kommer definitivt att passera där imorgon. (Det var det här med mindfulness som jag behöver träna på tror jag)

Nåväl allt var ju stängt och shoppingbegäret fanns, så vad göra?? Jo, man får inte underskatta mataffärer som ICA Maxi, där gick jag och strövade runt och med hem kom En bok om Sockerberoende, den ska bli väldigt intressant att läsa. Det var en fasligt rosa bok men det står man ju ut med bara innehållet är intressant

Förutom boken så fyndade jag två cd skivor med peppande musik som ska in på min mp3 spelare, Har lyssnat och partat till dem här hemma i mina nya hörlurar när jag har satt upp tavla i sovrummet och snabbdammsög lägenheten, såna projekt går ju snabbt som bara den och känns så mycket lättare med bra musik i lurarna som man då för en gångs skull kan höra, istället för när man sätter på stereon och sedan slår på dammsugaren och då ändå inte hör någonting. Så trådlösa hörlurar kan jag definitivt rekommendera.

Mer shopping, ni som känner mig vet att jag är lite småtokig i skålar och tycker att man nästan inte kan ha för många ,man kan bara ha för lite skåp, så hem i påsen fick även tre små snygga Höganässkålar i härliga femtitalsfärger följa det är perfekt snacks- och sås storlek på dem. Det var dessutom för mig förvånansvärt billiga, för Höganäs brukar ju kosta en del.Det ser ut så här fast den har en färgad insida, köpte tre, en svart(såklart) en grön och en turkos, måste nog shoppa fler nästa gång jag kommer till Maxi för det är så söta och eftersom jag inte ens hittade dem på Höganäs hemsida så kanske de är en utgående modell..


Så efter detta fyndade så var begäret stillat och jag promenerade vidare i solskenet det var så härligt så jag var ute i 2 timmar och gick.

Nu är det dags att laga lite mat, Mannen är på tennis så jag äter själv och det får nog bli en bakpotatis lite snabbt och enkelt sedan tänker jag sätta mig i soffan och virka min svarta mössa och hoppas att det är något bra på tv.(Ivanhoe lär väl ha varit redan för det brukar ju normalt vara bakisåterhämtningen)

Det blev ett långt inlägg, men sammanfattningsvis så har jag börjat mitt nya år helt i stil med mitt nyårslöfte, jag har njutit av dagen fullt ut och mått gott och tagit det lugnt och det härliga är att jag ändå hunnit med en massa saker.
En bra början på 2009!

Inga kommentarer: