lördag 17 januari 2009

Pluggsyndromet

Idag hade jag bestämt mig för att plugga en stor del av dagen så att jag håller upp tempot och inte hamnar efter utan snarare tvärtom ligger lite före. Det var länge sedan jag pluggade nu utan har ju jobbat bara de senaste åren. Så nu när jag skulle börja igen så dök det välkända syndromet upp igen. Tänk vad mycket saker som man känner att man bara måste fixa, bara det här och bara det där sen ska jag sätta mig... Jag brukar aldrig ha så välstädat och rensat och organiserat som de gånger jag måste plugga. Precis om om den högen med papper som har legat i nån månad bara måste sorteras just idag.. Det är ett fascinerande syndrom och jag tror inte jag är ensam om det vad jag har förstått.

Nåväl efter en del sorterande och städande så tog jag mig i kragen och satte mig ner för att läsa och det var ju väldigt uppskattat av de små i familjen som passade på när Matte satt still. Det blev lite svårare att se vad jag läste men allt kurrande och spinnande var väldigt avkopplande för pluggandet.. har faktiskt hunnit med en del ändå och katterna var rätt nöjda de med och längtar tills jag sätter mig nästa gång.

Inga kommentarer: