tisdag 13 januari 2009

Switching-Dagens motion..

Hade inte tänkt träna idag faktiskt för jag kände mig lite lat men blev medlurad av mannen att testa ett nytt pass och det ångrar jag inte. Kallas Switching, och det bestod i cirkelträning typ, på speciella maskiner som finns i gymmet. Det är 10 styrkestationer och man kör intensivt i 50 sek på varje maskin och byter sedan direkt, vilan är 10 sek mellan och det betyder att man endast hinner byta maskin tills man ska börja med nästa. Sedan kör man detta i två varv. Det är perfekt för passet tar bara 20 min och man är rejält svettig och både flåsig och trött i musklerna, förutsatta att man lastar på lite vikter och har tempo i det man kör, som är tanken.. Det går utmärkt att köra detta pass själv också för det har en fiffig liten lampa som lyser grönt resp rött i det olika intervallerna så man måste inte klocka sig själv hela tiden så det blir nog att jag kommer att kombinera detta med spinningpassen jag brukar gå på.

Vi får se hur mycket träningsvärk det bli av detta. Annars har jag mesat med vikterna..

Har dessutom gått till och från jobbet idag 2x40min

Det får jag vara nöjd med idag..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är legitimt att slappa ibland:-) Tack för din kommentar. Om du vill lära dig att teckna och måla så passa på. Jag är ju en utbildad bildlärare. Välkommen åter.