torsdag 29 januari 2009

Jag längtar..

Har varit ett stort energiknippe idag och det känns helt underbart och oväntat eftersom jag var dödstrött som vanligt när jag klev upp i morse eftersom det här med tidig kväll inte riktigt blir som jag tänkt mig. Det finn så mycket jag vill göra på kvällarna så jag tror jag behöver lite mer timmar på dygnet eller nåt..

Jobbet har varit väldigt lugnt idag och de är en lyx jag inte ofta upplevt. Jag och min kollega har städat vårt gemensamma rum och fixat till det med blommor och annat snyggt så det ska bli riktigt mysigt. Jag tror stenhårt på att man presterar bättre blir effektivare och mindre stressad när man har fint omkring sig och ordning på alla papper och pärmar. Vi är helnöjda med vad vi åstadkom och förutom detta så fick vi även massa bra saker gjorda idag så om det inte rasar in saker imorgon så ser jag fram emot en bra fredag på jobbet.

Var fortfarande som ett stort energiknippe när jag kom hem efter jobbet så jag borde egentligen ha åkt och träna, men jag har tagit ut energin här hemma istället. Stekt tidskrävande men goda plättar till middag röjt undan och sorterat tvätten inför morgondagens tvätt. Var även effektiv och bäddade rent i sängen redan idag så slipper man göra det imorgon kväll när vi ändå tvättar.

Har äntligen fått bädda med ett av de nya sängkläderna jag köpte. Så inatt sover vi lakan av äkta egyptisk bomull som är det skönaste man kan sova i, och även om jag inte testat dem ännu så känner och ser jag riktigt hur underbar det verkar. Kommer att sova som en prinsessa inatt.


Nu är det dags att klä på sig ytterkläderna för en rask promenad ner till storhandeln för att veckohandla, möter upp mannen där nere så jag slipper jag släpa med en veckas mat hem..

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, ser jättemysigt ut.