lördag 3 januari 2009

Vinterkräksjuka

Dagens facit... 5 spyor..

Nu är det inte oss jag pratar om vi är tack och lov friska som nötkärnor för tillfället, utan jag misstänker att katterna fått nån släng av vinterkräksjuka om det nu kan vara möjligt.

Sedan vi kom hem efter julhelgerna så tror jag snart att jag har tappat räkningen på alla små kräkfläckar som har skurats bort, det är minst 15, bara idag så är det 5 stycken fördelat på båda katterna.

Vilmas trippel slog alla rekord och vi önskade att vi fångat den på film för småtaskiga som vi är så såg det för roligt ut när hon i flygande fart slängde iväg den... stackars små liv. Jag önskar bara att de kunde hitta något bättre ställe än vår vita matta att få sina attacker på.
Jag har tack och lov ett bra fläckborttagningsmedel, nästan för bra för nu har jag fullt av skinande vita och rena fläckar på mattan som gör att vi upptäcker att det kan vara dags att göra något åt den gråvita nyansen som den antagit.

Ferraris olyckliga tillstånd gör att han är ett plåster utan dess like och man ska helst bära omkring honom och gosa hela tiden. Vi håller på att träna honom att ligga på axlarna så vi kan få händerna fria.

Nåväl nog om kräk ..de skärper väl till sig och slutar kräkas snart hoppas vi så vi slipper allt skurande.

Nu ska vi dra oss mot köket och käka citrusmarinerad kyckling med mangosås. Yummie for my Tummie!!

Ses sen..

Inga kommentarer: