fredag 28 november 2008

fortfarande kär..



idag blev det äntligen fredag och jag kunde gå ner på stan för att köpa min nya kärlek... Hoppas bara på en regnfri vinter så jag kan använda den mycket..Den var fortfarande snygg och jag känner mig helnöjd.. Blev lite mer småshopping bland annat en ny lampa till vardagsrummet, och som vanligt med risk för att bli tjatig så var den naturligtvis svart och vit.. Jag var ute efter att leta en advents belysning som jag tänkte ställa där men kände att det är ju rätt så onödigt att lägga pengarna på eftersom den står i källaren större delen av året. Så en ny snygg lampa till en billig peng som jag kan njuta av hela året kändes som ett mycket bättre val

träffade M & E på stan för en fika och när vi var på väg till ett fik så gick vi av en slump förbi stadsmuseet, jag skäms att säga att jag efter mina åtta år i stan inte hade koll på att det låg där.. Det hade i alla fall ett väldigt mysigt och lugnt fik så vi ändrade planerna och hamnade där istället. Dit kommer jag att gå fler gånger, helt klart.. en mysig butik hade de också. Visst är det härligt att man fortfarande känner att man hittar nya saker bland gator där man ofta går, bara man är uppmärksam..


Kvällen har bestått av tvättstuga och min köttälskande man, (jag gillar kött också men han är värre) önskade 80-tals klassikern fondue till middag.. så vi har suttit och myst över fonduen och är nu mätta och belåtna...

såg lite på idol men glömde sedan bort att kolla hur det gick så jag kanske ska surfa in och kolla av det...

nu tror jag att jag ska ta och fixa den sista adventsbelysningen i sovrummet, hämta tvätten, bädda rent i sängen,duscha och dra mig mot sängen.. med dessa to don är det bäst jag sliter mig från datorn och börjar om jag ska lägga mig i hyfsad tid, eftersom klockan redan är 23.30..

god natt

Inga kommentarer: