onsdag 19 november 2008

Glädjespridare..

Fick ett brev idag och man hajar ju alltid till nu för tiden när det dimper ner ett alldeles vanligt handskrivet brev i brevlådan inte dessa fönsterkuvert som ofta inte innehåller något upphetsande, och nu har det dykt upp två stycken inom en vecka. Det vanligaste är ju att man tänker att det är en inbjudan till ett dop eller bröllop eller liknande för det är ju endast då dessa ovanliga brev brukar dyka upp.. Det som gjorde mig så extra glad över detta brev var att det var ett lite oväntat tackkort.. Några vänner från Falun skrev ett långt kort/brev till oss och berättade hur mycket de uppskattade och njöt av dagarna i Avan i samband med vårt bröllop och ofta tänkte på detta som en glädjespridare i höst och vintermörkret.. Det känns ju verkligen som om det var bara vi som ska tacka alla underbara vänner som kom och gjorde dagen oförglömlig..det var tack nog för oss..Det skrevs en del annat också och de värmde hjärtat och kändes så kul att få ett vanligt brev i stället för alla mail som vi alla inklusive mig själv så snabbt och smidigt skickar istället.. Det är något extra med ett handskrivet brev eller kort.

Tänk vad en sån enkel sak kan göra en så glad och tacksam för alla vänner vi har.. Jag tror jag ska försöka bättra mig på denna front....

Nu ska jag dra iväg på dagens träningspass...

Inga kommentarer: