måndag 24 november 2008

shoppingdag.. lunch träff.. Jag blev kär..

Jag känner det som att jag skriver inläggen i lite konstig ordning, men vad gör väl det egentligen...

Idag så mötte jag upp S på stan och vi shoppade garn, ska se om inspirationen och tiden kommer så ska det bli fart på stickorna och virknålen igen. Idag köpte jag garn till en snygg polokrage som jag ska sticka, det kommer att bli perfekt till vanliga baskläder så dessa blir lite uppiffade, stod och velade bland färgerna men till slut så lev det neutrala färger i grått och svart för då kan jag ha den till vilka färger som helst på kläderna..

Gick en sväng på Hm och förutom lite annan spontanshopping så blev ag tokkär i en kappa.. har tänkt skaffa mig en ny eftersom den jag har är sedan gymnasiet så det kan nog vara dags nu, har försökt hitta en på second hand eftersom jag inte ville betala så mycket för den ,ville även ha en kul färg och det har jag inte lyckats att hitta. Men så bara hängde den där kappan i petroliumblå/turkos, min favorit färg och till råga på allt så satt den bra också. Det bästa av allt är att jag fick lägga undan den till på fredag då en rabattkupong som jag fått börjar gälla så den blir ytterligare 100 spänn billigare. Tänk att man kan bli så glad för ett klädesplagg.

I övrigt är jag galet shoppingsugen vet inte vad som har hänt Hm har hur mycket snyggt som helst och även andra affärer där jag inte brukar hitta något, det är precis min stil på modet nu tydligen, och det är farligt.. Jag får hålla hårt i plånboken eller låta bli att gå ner på stan helt enkelt..


Nåväl S och jag gick och åt en god lunch på stan och surrade lite, det var kul att uppdatera sig...

Nu är det dags att dra sig mot sängen och läsa lite tror jag det blir så lätt att man fastnar vid datorn istället..

Är det ok väder imorgon så ska jag ta mig en långpromenad till en rolig butik för att kolla upp lite saker för en dyr önskelista till mig själv.. det gäller att börja spara om jag ska få till sakerna på den listan har jag en känsla av..

sov gott..

Inga kommentarer: