lördag 8 november 2008

Jag vill städa!!!!???

härlig lördag med lite gråmulet ute, men det ser ut som att det ska bli sol mot eftermiddagen..
Mannen påpekade att nog tyvärr har blivit dags igen, vi måste städa, ordentligt dessutom. Jag har försökt förtränga och visualisera att hemmet blir städat av sig själv, men det funkar tydligen inte..

Jag läste ett reportage någonstans för ett tag sedan att alla dessa "måsten " som vi kan ha i livet typ städa, diska, laga mat, tvätta mm vad det nu är som man känner att man inte vill utan måste kan göras lättare. Tydligen ska det blir mycket lättare och roligare? om man byter ut ordet måste mot vill.

Så idag vill jag städa, jag längtar att känna dammtrasan i handen, ljudet av dammsugaren och se den dansade skurmoppen över golvet..

Jag vill städa-jag är inte rädd....

Inga kommentarer: