tisdag 4 november 2008

Ullared



ja vad kan man säga..








det var en upplevelse. Vi var inte ensamma där och jag var helt fashinerad över vilka enormt överfyllda vagnar alla hade. Nåväl tack vare tips om tålamod och förvarningar från M så hade jag tagit med mig det stora tålamodet och var beredd på det värsta, och jag begriper att det blir trångt och man får följa strömmen.

Men jag kan inte hjälpa att förundras över hur framförallt tjejer och i synnerhet äldre kvinnor blir som förbytta när det kommer i en gigantisk affär där allt är billigt. Allt normalt hyfs och artighet är som bortblåst. Det tog ca fem meter in i butiken innan jag blev klippt över hälsenorna första gången av en kundvagn.
När sedan alla ställer sig för att titta på saker och i klunga blockerar hela gångar och man snällt .
säger"Ursäkta ska bara komma förbi här" så händer i de flesta fall ett av följande:

1. Du blir totalt ignorerad och funderar om du är osynlig.
2. Du få en sur blick i din riktning och ev en liten flytt av kundvagnen, men bara eventuellt.
3.De tittar på dig som om du talar ett främmande språk.

Vet inte vad man ska säga faktiskt det är bara att hitta annan väg eller leka stridsvagn.

Detta till trots så blev det ändå en hel del shopping, även om jag inte hade tänkt handla nånting förutom en pärm. På något underligt sätt så så fick pärmen sällskap av kläder,väskor,prylar,gardiner, deo,schampo,adventsstjärnor och massa mer som jag inte alls skulle ha, men men man lever bara en gång.



Det var som sagt en upplevelse och jag kommer inte att åka dit själv på eget initiativ men frågar någon så finns ju risken att jag hänger på för vem vill inte fynda!

Inga kommentarer: