onsdag 12 november 2008

Onsdagens

Det blev en timmes skön RPM idag, eller rättare sagt grymt jobbig men skönt efteråt. Det var lite segt att ta sig iväg i regnet och kände mig lite trött och hade jag inte bokat passet så hade det nog varit lätt att stanna hemma i soffan, men då tänkte jag på det Petra Axlund skrev på sin blogg Sporty Spice.

"If it doesn’t feel like work it’s not going to work. Ofta måste man sluta tänka och känna efter och bara bita ihop och göra jobbet. "

Detta tycker jag stämmer perfekt och försöker rätta mig efter. Vi har nog alla en tendens att tänka för mycket och känna efter för mycket för att slippa röra på oss trots att det känns så skönt efteråt så dessa ord är verkligen perfekt att alltid ha i baktanken tycker jag.
Så detta var precis vad jag gjorde idag,bet ihop och bara gjorde det och nu känner jag mig helnöjd, imorgon är det dessutom vilodag eftersom jag nu kört 3 dagar i rad. Den bisarra yogan tog faktiskt mer än jag trodde, har träningsverk i ben och bröstmuskler idag..

Inga kommentarer: